Beetje regen

30 april 2022 - L'Escala, Spanje

Zaterdag 30 april

Gisteravond nog een tijdje buiten gezeten en daarna naar de TV gekeken

Zo blijven we op de hoogte van nieuws en weer

Vanmorgen scheen de zon alweer toen we opstonden al was er wel wat bewolking om ons heen.

We zouden nog naar l’Escala fietsen en dan meteen wat boodschappen bij de Lidl meenemen.

Waren halverwege toen het begon te regenen. Ook in de verte donkere luchten dus maar omgedraaid en in het dorp melk en brood meegenomen.

Dan na de koffie even de voorraden bekeken van wat we nu echt nodig hebben en dat valt best mee. Morgen gaan we weer op pad en kunnen dat dan ergens onderweg kopen.

Hier op de camperplaats is een Duitse man, alleen met twee honden, en die heeft één hand. Hij vertelde dat hij dat bij een bedrijfsongeluk zijn rechter hand is verloren. Hij heeft 4 jaar geleden zijn huis aan zijn twee dochters gegeven en is sindsdien onderweg. Maar hij is zo handig, doet dus alles met één hand, zelfs de was ophangen en dat hangt keurig volgens Bep. Het viel ons op omdat onze kleinzoon van 17 ook met één hand geboren is en ook erg handig (raar woord eigenlijk in deze zin!) is met één hand. Is nu met zijn rijlessen bezig.

Voor het eten gaat Bep nog even de boel van binnen kuisen.

We eten binnen want er valt weer wat regen.

Na eten schijnt de zon weer en ga ik nog een stuk fietsen. Er was nog één route die ik niet gefietst had en dat was naar de kust. Mooie asfaltweg en langs de dorpjes La Bolleria en Sobrestany. Ook nog een kudde schapen en geiten tegengekomen die door een herder en 4 honden in toom gehouden werden. De weg werd een grindpad en ging behoorlijk omhoog. En het pad werd heel slecht zodat ik be teruggekeerd. Zag een ander pad en dito met een sterretje. M’n fiets begon ook te protesteren of ik dacht dat ik op een mountainbike zat!

Dus weer naar beneden en zag een andere zijweg die er goed uitzag. Later een bordje l’Escale en dat gevolgd. Kwam uit bij de Aldi en had het briefje nog in m’n zak dus daar naar binnen en de boodschappen meegenomen. Toen ik buiten kwam regende het een beetje dus meteen maar de regenjas aan. Ben over de doorgaande weg naar Bellcaire gereden, met veel ondersteuning, dus met tempo.

Ook kan je hier nog een paar mooie wandelingen maken. Naar het klooster Santa Caterina of naar het Castell del Montgri maar die liggen erg hoog en te ver. De buurman heeft geprobeerd om het met de fiets te doen maar kwam niet boven!

Bep had een klusje met een broek en toen dat klaar was is zij gaan douchen.

Ik eerst de fietsen achterop gezet en het zeil er over, want het was weer droog, en daarna ook douchen

Na de thee een wijntje en dan gaat Bep met het eten beginnen.

Als ik de vuilnis weg ga gooien zie ik dat het behoorlijk druk is geworden, ook ouders met kinderen!

De lucht trekt weer schoon en de wolken verdwijnen