Géraudot

18 april 2022 - Géraudot, Frankrijk

Maandag 18 april, 2e Paasdag

Gisteravond Boer zoekt vrouw gekeken en nog Grandchester, op de Ipad, omdat je daar op terugkijken kunt.

Vanmorgen weer behoorlijk fris, 8 graden in de camper dus eerst weer even de kachel aan voordat we uit bed stapte.

De boel weer rijklaar maken en eerst nog samen met Twan en Lisette koffie drinken. Buiten was de temperatuur al een stuk aangenamer en ook is er bijna geen wind.

Na het afscheid vertrokken we om 10.40 uit Villey le Sec.

Naar de A31 die bij Toul overgaat in de N4. Door een mooi Frans landschap met mooie dorpjes die we gemist hebben in de Scandinavische landen.

Bij St Dizier naar de N384 die overgaat in de D400. Langs “Lac de Der” waar we al eens aan gestaan hebben. Het laatste stukje over boerenweggetjes (Tom Tom) en kwamen bij de beoogde camping aan om even voor énen. Maar hier wat Duitse invloed, “mittagrühe”. De receptie ging weer om 14.00 uur open. Dus de camper voor de slagboom geparkeerd en eerst gaan eten.

Dan nog even over de camping gelopen om te kijken voor een mooi plekje. Om precies twee uur ging de receptie open en heb ik ons ingeschreven. We konden een plaatsje uitzoeken wat ik al gedaan had en er zo heenreed. Camper geïnstalleerd, omkleden in zomerse kledij want het was heerlijk weer, warm zelfs. Bep lezen en ik even het dagboek bijgehouden.

We staan dus aan Lac Orient van 2500HA groot en een onderdeel is van een heel groot Natuurgebied, Foret d’ Orient dat in totaal 70.000 HA groot is. Met nog twee meren, tezamen 5000 HA groot vormt het een buffer om de Seine op peil te houden. De Seine is een belangrijke rivier voor Parijs en moest bevaarbaar blijven om de stad van allerlei materialen en voedsel te voorzien. Lac d’Orient is natuurgebied, Lac du Temple (1800HA) voor sportvissers en Lac Amance (500HA) voor gemotoriseerde watersport.

Na de thee gaan we nog een stukje lopen naar het strand wat hier vlak bij is. Weinig zwemmers, ik denk dat het water nog te koud is.

Dan een wijntje op ons heerlijke terras waar het heerlijk toeven is. Bep gaat om half zeven het eten maken wat ook weer heerlijk smaakt.

Na de afwas is de zon achter de hoge heg gegaan en wordt het te fris om buiten te gaan zitten.

1. Diane Honingh:
    18 april 2022
    Beetje kinderachtig dat jullie niet gezwommen hebben.
    Hier was het ook heerlijk weer vandaag. Sanne was er om half 12, met elkaar gegeten en rond een uur of 4 is ze weer naar huis gegaan.
  2. Imke en Cees:
    20 april 2022
    Ik ben een week in Denemarken op Langeland geweest Vissen net terug weinig gullen
    wel veel platvis en ga nu met jullie naar Frankrijk wat hebben we een heerlijk leven!
    zet em op vrg Cees en Imke.