Prachtig weer

17 april 2022 - Villey-le-Sec, Frankrijk

Zondag 17 April

Goed geslapen maar het was best een koude nacht want het was 9 graden in de camper.

Dus kachel aan en even blijven liggen tot het behaaglijk was in de camper.

Maar strak blauwe lucht, geen wolkje te bekennen.

Na het ontbijt wat klusjes om de camper en dan in de zon, uit de wind, gaan zitten. We drinken gezamenlijk koffie en dan vertrekken we op de fiets. Eerst weer over de sluis en aan de overkant de andere kant van la Moselle fietsen. Mooi fietspad en enkele stops gehouden, oa bij een plek waar je bevers zou kunnen zien (wij niet gezien!). Bij een oude sluis hebben wij de lunch naar binnen gewerkt en dan verder naar Sexey aux Forges, waar het laatste stukje nog een behoorlijke klim was. Maar ook dit dorp niemand te zien en ook voor ons niet zo bijzonder.

Dan rijden we dezelfde weg terug want het alternatief is bergie op en bergie af.

Waren om half drie terug en hebben de luwte opgezocht en eerst wat gedronken.

Dan de voorbereidingen voor de gourmet die we achter onze camper zouden houden.

Het was daar heerlijk en ook het eten smaakte verrukkelijk. Ondertussen werd ik via whats app op de hoogte gehouden van de bekerfinale van Ajax en PSV. Het werd een domper voor Ajax die ook naast deze prijs grijpt. Blijft nog één prijs over, het kampioenschap, maar dan moet het wel beter gaan als de afgelopen weken.

Ik de fietsen achterop gezet en ondertussen hebben de dames afgewassen.

Als dat klaar was alles opgeruimd en wij de TV aan en lekker ontspannen met de benen languit de avond doorgebracht.

1. Diane Honingh:
    17 april 2022
    Ja… die bevers hadden paaslunch natuurlijk!!