Rondje om het Lac d’Orient

19 april 2022 - Géraudot, Frankrijk

Dinsdag 19 april

Vannacht toch weer behoorlijk fris geweest want het was 11 graden in de camper vanmorgen.

Als het behaaglijk is gaan we er uit. De zon schijnt maar er is wel wat sluierbewolking. Dan haal ik de fietsen er af en doe nog wat klusjes bij de camper. Na de koffie gaan we om 11 uur fietsen, brood en drinken mee.

Het wordt een rondje om Lac d’Orient, zo’n 30 km. Mooi breed fietspad van asfalt en net eerste stuk door de bossen wat toch wel fris aandoet.

Heel weinig fietsers en wandelaars die we tegen kwamen of ons voorbij fietsten, lekker rustig!

We komen bij Mesnil- Saint Père bij een prachtig strand met veel watersportmogelijkheden zoals, zeilen, surfen kanoën en waterfietsen. Wij zagen een picknicktafel en zijn daar gaan zitten en genieten van het mooie weer en uitzicht. Het was nog wel wat vroeg maar toch daar maar gaan eten want je weet niet of je nog zo’n plekje tegenkomt.

Dan weer verder over het fietspad en over een brug die over Canal d’amenee gaat.

Over een hoge dijk met veel uitzicht over het meer.

Later rijden we langs het Canal de resitusion dat de Seine kan voeden. Komen bij Lusigny sur Barse dat 1624 inwoners heeft maar wij hebben er geen één op straat gezien. Wel een wit kerkje dat op slot was en een monument voor de gevallen soldaten, 16 in WO I en 3 in WO II.

We fietsen verder en komen in Géraudot dat slechts 300 inwoners heeft maar ook niemand gezien.

Ook hier een kerkje dat op slot was en gerenoveerd wordt. Zo komen we weer op de camping en verkleden ons in Zomers tenue, Bep lezen en ik schrijven en een rondje over de camping die groter is als ik dacht. We zouden nog naar het strand lopen maar het is bij de camper zo heerlijk dat we bij de camper blijven.

Na thee gaan de fietsen weer achterop en gaan we douchen.

Het is heerlijk buiten en ook het wijntje smaakt weer best.

Onder het eten bekijken we de weersvoorspellingen, want hier blijft het morgen mooi weer en verderop is het twijfelachtig. We zullen vanavond nog even beraadslagen wat te doen morgen, hier nog een dag blijven of verder te gaan.