Kerlavret

20 juni 2022 - Ploemeur, Frankrijk

Maandag 20 juni

Gisteravond tot half tien buiten gezeten, toen vonden we het fris worden. We moeten nog even wennen dat het niet zo heet meer is!

Zoon Kees heeft gisteren Max Verstappen weer zien winnen en dat is wel zo leuk als je helemaal in Canada zit om de race te zien!

Vanmorgen half bewolkt en in de camper 21 graden.

We gaan weer verder vandaag dus de boel weer op z’n plaats zetten en naar de sani rijden om het vuile water en WC leeg te maken en schoon water bij te vullen.

We vertrekken om 10.15 uit Surzur. Rijden naar de N165 richting Vannes waar het erg druk was. Over een uitloper van de Golf van Morbihan en verder naar Auray waar we afslaan naar Carnac.

Daar even voor koffie drinken en als we weer verder gaan komen we langs de prehistorische monumenten waar ze in ong. 5000 v. Chr mee zijn beginnen te bouwen.

Deze monumenten waren gekoppeld aan rituelen rond de zon en de maan en waren zo goed als zeker ook een soort kalender.

De Kelten, die rond 400v. Chr in dit deel van Europa arriveerden maakten gebruik van deze monumenten voor hun religieuze rituelen.

We stopten niet omdat we 47 jaar geleden hier gekampeerd hebben met onze oudste dochter (werd 2jaar) en het toen nog kleine broertje van Bep. Ook 5 jaar geleden zijn we hier langs gereden.

Verder naar Lorient dat bekend staat als haven van de Indische Compagnie en als handelshaven, marinehaven en vissershaven. De Duitsers bouwden tussen 1941 en 1943 een basis voor onderzeeboten die nu te bezichtigen zijn.

Wij deden dat niet, wij reden door naar Kerlavret waar we om half één op de camping arriveerden.

Konden kiezen uit vier plaatsen en nadat we dat gedaan hadden de boel geïnstalleerd.

Luifel uit en tafel en stoelen en gaan eten.

Het is hier heerlijk weer, zo’n 24 graden.

Maar het is best druk, de meeste zijn Fransen maar tegenover ons staan Engelsen.

Om 3 uur gaan we boodschappen doen, op de fiets bij de Intermarché in Le Pérello, een dorpje verderop langs de kust en rijden langs een baai met een strand.

Mooie supermarkt waar je alles kunt kopen.

We laden de fietstassen vol en gaan weer terug naar de camping.

Hier is ook een zwembad en ook een overdekt zwembad voor al het regent, dan wordt je niet nat!

We maken er verders een rustige dag van en nemen om 5 uur een wijntje.

Eerst nog FaceTimen met de familie uit Marken en daarna eten.

Het is al laat als de afwas weer schoon in de kast staat.

1. Diane Honingh:
    20 juni 2022
    Hihi, ik denk dat je in het overdekte zwembad ook nat wordt hoor!
  2. Diane Honingh:
    20 juni 2022
    Trouwens… 47 jaar geleden. Dan kun je toch echt over vroeger praten.