Treteau

21 april 2022 - Treteau, Frankrijk

Donderdag 21 april

Vanmorgen was het best fris in de camper dus moest even de kachel weer even aan.

Het is mooi weer, strak blauwe lucht maar koude nachten en overdag heerlijk.

Na het eten maken we de camper weer rijklaar voor de volgende etappe.

We moeten nog niet naar Spanje rijden want het weer is daar slecht met zelfs sneeuw!

Na eerst het vuile water gelost te hebben vertrekken we om 9.25 uit Géraudot en het is 13 graden.

We gaan helemaal binnendoor over de gele en witte weggetjes. Over de A5 heen op  Chaource aan en komen op de D444 naar Tonnerre. Daar in de buurt veel druivenstruiken waar nog bijna geen bladeren aan zitten. Wat verder rijden we door een dorpje, Saint Vertu, met heel smalle straten. En op het smalste punt komen we twee vrachtwagens tegen. Chauffeur al met zijn handen omhoog en ik zo dicht mogelijk aan de kant waar mijn spiegel een houten lantaarnpaal aantipte, maar geen schade gelukkig. Er kon 5 cm tussen de vrachtwagens en de camper maar kwamen er ongeschonden vanaf. Je moet best bewondering hebben voor die vrachtwagenchauffeurs die door die dorpjes moeten rijden met die smalle straten en soms scherpe bochten. Ook de wegen die wij vandaag reden waren niet breed maar dan kom je ook weinig tegen.

Na dat stadje hebben we koffie gedronken en weer verder op Vézelay aan waar we al twee keer geweest zijn, dus doorgereden.

Over de D958, langs het kasteel van Bazoches naar Corbigny. Daar doorheen en er was een Aldi waar we boodschappen gedaan nebben omdat het brood op was. Het was de eerste supermarkt die we tegen kwamen. Ook tankstations zijn schaars op deze route.

Stukje verder, even voor Aunay en Bazors, op een parkeerplaats gegeten.

Toen we verder door het stadje reden zagen we ook een kasteel.

We komen in Chatillon en Bazors en gaan verder over de D10 en gaan eerstCanal du Nivernais over en ook de rivier de Aron. Even verder over de Loire en dan heeft de Tom Tom bedacht dat we net laatste stuk over allemaal witte weggetjes moeten naar ons einddoel. Dezeweggetjes zijn erg smal maar ook rustig al moeten we even aan de kant voor een paar tegenliggers. Dit is voornamelijk Agrarisch gebied. Om 15.45 komen we op de camperplaats in Treteau aan waar slechts één camper staat. Prachtige plek aan een meertje met zicht op het dorp war 570 mensen wonen.

We drinken eerst thee en blijven lekker in de zon zitten en wisselen berichten uit en genieten van het mooie weer want het is hier 21 graden.

Het is te laat om nu nog een ommetje te maken want na het wijntje is het etenstijd.

De mevrouw van de gemeente komt langs om het geld op te halen en verteld dat de bakker op vakantie is. Maar wij hebben voorlopig brood genoeg.

1. Diane Honingh:
    21 april 2022
    Gewoon al 7 dagen onderweg! Week 1 zit er al op. En ja… Spanje!! Ik zag behoorlijk wat sneeuw op foto’s. Nog maar even lekker in Frankrijk blijven dan.
    Hier was het vandaag ook nog heerlijk weer. Al was het windje wel fris. Fijne avond nog, kus!
  2. Corrie en Fren:
    22 april 2022
    Jullie zijn al weer, een volle week, lekker op pad zo te zien.
    GENIETEN maar dan ook met hoofdletters!
    Wij wensen jullie nog veel plezier, zon, mooi weer, mooie landschappen en veilige kilometers.
  3. Twan en Lisette van esch- ouderling:
    22 april 2022
    Wij blijven ook in Frankrijk steeds richting mooi weer blijven volgen 😎🌻
    Was gezellig op camping samen
    Nou geniet en wie weet komen we elkaar weer tegen 🤗😘