Vandaag weer warm!

18 juni 2022 - Le Perrier, Frankrijk

Zaterdag 18 juni

Gisteravond heel lang buiten gezeten, tot we naar bed gingen.

De hemel stond vol met sterren, komt ook omdat het hier best donker is.

Vanmorgen weer mooi weer en wij hadden schaduw van de bomen en dat is wel lekker met deze temperaturen.

Buiten gegeten, wat klusjes, Bep een klein wasje, en dan nog een dag bijgeboekt.

We hebben de camping voor ons zelf en een zwembad voor de camper. En net is hier lekker rustig, ook s’ nachts.

Nog even naar de Intermarché gelopen voor een zacht brood want wat ik gisteren heb meegenomen moet je een liter thee drinken om het brood weg te spoelen!

Als de was hangt dan gaan we aan de koffie.

Na de koffie ga ik even een verkenningsronde maken op de fiets.

Dus fiets er af en zou ik naar Saint Jean de Monts fietsen dat aan de kist ligt met enkele stranden.

In het begin een mooi fietspad maar halverwege werd het grind en even verder was het wit doek waar ik overheen reed. Een optie om over de weg te gaan vind ik gevaarlijk want het is nogal smal en er rijden veel auto’s naar de kust die langs je heen razen!

Dus terug en nog een stuk de andere kant op gefietst, richting Challans.

Één rechte weg met links en rechts grasland. Veel hooi in de baal maar ik zie weinig koeien in de weide. Ook wat lage huisjes en wat me opvalt is dat er geen zonnepanelen op het dak zitten!

Misschien heeft Frankrijk genoeg stroom vanwege de kerncentrales.

Halverwege terug gegaan naar de camping waar Bep zat te lezen, het was voor haar veel te warm om te fietsen. Ik vond het zelfs te warm!

Als ik terug kom gaan we eten en na het eten, Siësta!

We maken er een vakantiemiddag van met wat zwemmen en onder de boom zitten met wat lezen en drinken. Het is toch weer 40 graden geworden onder de luifel.

We zoeken ook naar wat mindere temperaturen om naar de volgende etappeplaats te gaan.

De verwachtingen zijn dat het koeler wordt!

Ik ga nog even naar de Intermarché om wat makkelijks te halen om te eten. Warme klus om daar heen te lopen!

Eenmaal terug nog een wijntje en een biertje en om half acht gaat we met het eten beginnen.

Er komt wat bewolking en dat is niet vervelend!

Ons bakplaatje brengt uitkomst want we kunnen de maaltijd buiten bereiden.

Na de afwas gaat Bep douchen en ik daarna

Het begint wat te waaien en dat is wel lekker.

1. Diane Honingh:
    18 juni 2022
    Een echt Frans ‘fietspad’ moet je maar denken!