Nog een dag El Bonillo

30 april 2023 - El Bonillo, Spanje

Zondag 30 april

Gisteravond een serie op Netflix gekeken wat best een leuke serie is, André Lupin.

Na het nieuws nog het weer gekeken dat we in de gaten houden met het oog op het vervolg van de reis.

Het was buiten 16 graden toen we naar bed gingen en dat slaapt heerlijk.

Vanmorgen dus ook nog wel fris in de camper, het is bewolkt en 14 graden.

Gisteren had de boer zijn schapen opgehaald en vanmorgen bracht hij ze weer naar het land, misschien ook last van wolven?

We drinken eerst koffie voordat we gaan wandelen want het is er mooi weer voor.

Eerst lopen we achter de schapendrollen aan en dan zien we dat de herder met zijn twee honden zijn schapen in een stuk weiland laat grazen. Ook is er een helikopter landingsplaats achter de Arena

We lopen het pad af dat behoorlijk daalt en klimt, goed voor de kuitspieren!

Als we in een dal zijn aangekomen besluiten we om weer terug te gaan, dezelfde weg want anders ben ik bang dat we verkeerd uitkomen. Als we terug zijn gaat Bep naar de camper en ik loop nog even het stadje in om te kijken of er nog brood te koop is, anders hebben we nog noodransoen!.

Maar de bakker is dicht en ik loop door naar de kerk, kijken of die nu open is. Onderweg zie ik een digitaal bord met 22graden er op. Bij de kerk aangekomen is de deur open en ik naar binnen. Maar ik stak mijn hoofd om het hoekje van de deur en er was een kerkdienst aan de gang en de kerk zat behoorlijk vol. Zag wel nog een glimp van het altaar dat er erg mooi uitzag. Maar niet naar binnen gegaan in m’n korte broek en hemdje.

Dus weer terug gelopen zonder resultaat te hebben geboekt.

Bep zat lekker te lezen en ik ben naast haar gaan zitten. We eten voor het gemak maar binnen.

Het is hier heerlijk weer om deze zondag in rust door te brengen. Alleen rekening houden met de bekerfinale die om 18.00 begint en wel een rottijd is.

Bakkie thee buiten en daarna onder de luifel nog wat drinken. Zou voor de derde keer naar de kerk maar vanwege de bekerfinale doe ik dat niet. We eten tijdens de wedstrijd waar heel veel irritatie is. Ik ben Ajax fan maar bij PSV loopt er toch steeds een te zeiken, jullie zullen wel weten wie ik bedoel. 1-1 na de reguliere speeltijd dus verlengen. Ik zou achter Bep gaan douchen maar heb dus ook verlenging! Daar worden ook geen doelpunten gemaakt dus penalty’s, een loterij!

Die worden net zo genomen als de wedstrijd was, slecht. Maar PSV wint de beker en de gifbeker van Ajax moet dit seizoen helemaal leeg! Ik nu nog effe snel douchen!

1. Diane Honingh:
    1 mei 2023
    Onder de douche de narigheid van die finale weggespoeld hoop ik. Wat een k.. wedstrijd. En wat een ellende dat die lampies toch de beker winnen. Zucht.. het is echt een rot seizoen. Straks worden we ook nog 4e en moeten we conference league spelen. Ach… aan de andere kant… zelfs dat is denk ik voor dit team een opgaaf. 1 voordeel van die beker naar psv is volgens mij dat de nummer 3 dat Europa league ticket krijgt. Dus dan maar hopen op die 3e plek als 2e niet meer lukt.
  2. Rene Ouderling:
    1 mei 2023
    Ik heb niet gekeken, en dat is maar goed ook. Snap het tegenwoordige voetbal niet meer zo. Het is meer een ballet voorstelling geworden waar de stervende zwaan voorstelling gedaan wordt. Het is drama. Gelukkig speelt dat niet zo bij de mooiste club van het land WILLEM II. ;-)))
    Overigens kunnen jullie niet een paar graden temperatuur, waar jullie er toch teveel van hebben, niet deze kant op sturen. Goed voor de botten in dit nog fitte lijf ;-).
  3. Diane Honingh:
    1 mei 2023
    Ooo, ik vind dat René een briljant idee heeft met die paar graden warmte. Potverdorie wat blijft het hier toch aan de koude kant (al was het weekend wel een kadootje!).
    En wat betreft het voetbal… het is vaak afschuwelijk hoe ze zich op het veld gedragen. Ik denk dat je tegenwoordig ook een diploma van de toneelschool moet hebben.
  4. Tom:
    1 mei 2023
    Wat een rotwedstrijd was het zeg! Brobbey en Alvarez waren in de wedstrijd goed maar over hun prnalties moeten we het maar niet hebben…