Nomexy

20 april 2024 - Igney, Frankrijk

Zaterdag 20 april

Vandaag dus de dag dat we weer op reis gaan.

Vanmorgen gewone tijd er uit (half acht) en na het eten nog wat spullen verzamelen en dan naar de camperplaats lopen, in het Hemmeland, waar de camper staat. Stroom er af en ik zou vertrekken maar de wielen slipte door en zat vast! De Franse buurman, die ik gisteren had geholpen kwam naar buiten om te vragen of hij kon helpen. Hij duwen maar ik kwam er niet uit! Hij wat plankjes gezocht en ik vond een oud kussen en die achter de voorwielen gelegd en ja, ik kwam er uit. Alles is ook zo nat!

Naar huis gereden en Bep was al zenuwachtig waar ik bleef. De laatste paar dingetjes ingeladen en wij vertrokken om 9.05 uit Monnickendam. Niet uitgezwaaid door de Bijenvenners maar een balkonscene van de buren.

Het was slechts 6 graden toen wij vertrokken. Over de A10 en dan de A 2 richting Maastricht. Over de Lek en de Waal en op een parkeerplaats bij Kelpen Oler koffie gedronken. Het was wel druk maar reed goed door. Ook om Eindhoven druk en op Maastricht aan. Tunnel onderdoor en zo in België aangekomen. Langs de Maas naar Luik en verder de E25 door de Ardennen. Wisselend weer, af en toe zon maar ook regen en hagelbuien. Temperatuur kwam niet boven de 10 graden. Bij Bastogne gegeten en ook daar een hagelbui! In Luxemburg aangekomen eerst getankt bij het eerste tankstation. Tank vol getankt voor €1,514/L. Meteen doorgereden en voor de Franse grens wegwerkzaamheden en in de file. Dat kostte ons 40 minuten toen we de grens passeerden en weer vrij baan hadden. Op naar Metz waar ook een file was, maar gelukkig maar 10 min. oponthoud kostte. We hadden wel wat tijd verloren maar toch maar naar de beoogde camperplaats gereden waar ook alle voorzieningen zijn, dus ook stroom voor ons kacheltje. Via Nancy richting Epinal en daar even voor in Nomexy om 17.25 aangekomen. Ook dit is een camperplaats van Camping Car Park. Dit is een organisatie die ong. 400 camperplaatsen in Frankrijk beheert. Alles is aanwezig voor de camper, ook stroom en WiFi, voor een redelijke prijs. Je koopt een pas voor 5 euro en die is levenslang geldig. Je zet daar geld op en je kunt zo doorrijden, de slagboom gaat omhoog als je je pas voor de lezer houdt. Als je weg gaat hetzelfde en het geld wordt van je pas afgetrokken, simpel!

De thee slaan we over vandaag en nemen meteen een wijntje, drie redenen, het is zaterdag en het is vijf uur(geweest) en we zijn in Frankrijk.

Bep maakt het eten en daarna een ontspannen houding en TV kijken waar onze nieuwe schotel goed werk verricht. Wel nog een hagelbui gehad met een paar onweersklappen.

1. Diane Honingh:
    20 april 2024
    Dat was dan nog even een spannend vertrek vanmorgen!
  2. Tom:
    20 april 2024
    Laat het feest beginnen! In Bastogne nog een paar koeken meegenomen?
  3. Twan en Lisette van esch- ouderling:
    20 april 2024
    Het begin is gemaakt eerste dag van jullie nieuwe spannende reis na al de veranderingen en druktes maar nu genieten en heel veel plezier en proost op jullie avontuur 🥂🍾😘
  4. Pier Klok:
    21 april 2024
    Hallo Bep en Bert, jullie hebben een flinke afstand afgelegd! Hopelijk is het ovssser een paar dagen veel warmer dan bij ons. Goede reis en groetjes van Els en Pier.
  5. Marije:
    21 april 2024
    Hele goede reis en veel plezier!

Jouw reactie