Saint Martin la Plaine

21 april 2024 - Rive-de-Gier, Frankrijk

Zondag 21 april

Gisteravond TV gekeken maar we hadden een probleem, de schotel wilde niet neerklappen. Dus voordat we naar bed gingen nog van alles geprobeerd maar het lukte niet. Dus maar naar bed gegaan en de volgende ochtend maar verder kijken.

We hadden wel de hele avond de kachel aan want het werd fris in de camper.

Vanmorgen, bewolkt, en ook vannacht wat geregend. Maar eerst de boeken er bij om te kijken of we het probleem met de schotel konden oplossen. Er zat een zekering in maar achter in het kastje dat er eerst afgeschroefd moest worden. Ik had gelukkig mini zekeringen bij me en na wat gepiel het voor elkaar gekregen, de schotel ging weer in ruststand. Wij gingen met blije gezichten aan het ontbijt.

Dan de camper weer reisklaar maken en we vertrokken om 9.30 uit Nomexy. Het was slechts 6 graden! Naar Epinal en verder naar Vesoul. Het regende af en toe en ook hagelbuien waar het slechts 2 graden was! Even voorbij Vesoul koffie gedronken en besloten als het weer zo blijft nog een stukje verder door te rijden.

Na de koffie verder naar Besançon en zo de N83 volgen naar Lons le Saunier.

Daar een stukje voorbij op een parkeerplaats gegeten. Het weer knapte niet op, enkele regenbuien en de temperatuur kwam niet boven de 6 graden uit!

Naar Bourg en Bresse en zo op Lyon aan. Daar was het droog en af en toe de zon maar het bleef koud.

Wij nog een stukje door, richting St Étienne en daarvoor afgeslagen naar Saint Martin la Plaine waar een camperplaats is ook met stroom zodat we ons zoemertje weer aan kunnen zetten. Als die het niet bij kan houden dan zetten we de gaskachel ook aan!

We komen om 16.10 aan en de camperplaats is beneden aan de heuvel waar het dorp op ligt. We staan tegenover een dierentuin en worden verwelkomd door een paar pauwen die we niet zien maar wel horen. (Of we daar blij mee zijn weet ik niet want die beesten zijn ook vroeg wakker!)

We drinken een bakkie thee en moeten nog de krant van zaterdag lezen.

Ook nemen we een wijntje en ik kijk de eerste helft van Feyenoord tegen NEC om de KNVB beker. In de rust gaat Bep het eten maken en ik ontferm me over het blog.

1. Diane Honingh:
    21 april 2024
    Op reis en de schotel is geen gelukkige combinatie lijkt wel.
    Hier was het tot een uur of 4 helemaal droog en zonnig. Wel erg koud. Maar vanaf 4 uur vielen er buien. Eerst voor een bange boer, maar daarna waren het best pittige buien.
    Voor Ajax niet ongunstig dat Feyenoord gewonnen had. Voor de familie Seevinck was het natuurlijk wel een teleurstelling!
  2. Tom:
    22 april 2024
    Het is altijd wat met die schotel! Na de finale is de weg vrij voor Europa League, nu alleen nog 5e plek vasthouden...

Jouw reactie