Op de fiets naar Cavaillon

3 oktober 2022 - Gordes, Frankrijk

Maandag 3 oktober

Gisteravond weer geen prijs gewonnen met miljoenenjacht maar het was wel een poedelprijs al is het natuurlijk wel lekker meegenomen. Ook naar de nieuwe serie met Linda de Mol gekeken waar we even aan wennen moeten.

Vanmorgen wat sluierbewolking maar de zon komt er wel door.

We hadden water in de tank met een chloorsmaak. Daarom hebben we hem bijna leeg gemaakt en vanmorgen 6 kannen water gehaald. Maar dit duurt even omdat er een pisstraaltje uit de kraan komt. We gaan buiten koffie drinken en pakken de fietsen en vertrekken om 11.10 richting Cavaillon. Deze fietsroute loopt van Cavaillon, via Apt naar Volx, ongeveer 37 km.

Het wordt Véloroute du Calavon, genoemd naar de rivier. Eerste deel was in 2005 klaar en de rest in 2010.

We rijden langs kleine dorpjes, Beaumettes, Maubec, Robien en komen zo in Cavaillon waar even daarvoor een kanaaltje is, mét water, Le Réal. Dan rijden we over een oud industriegebied en moeten dan een drukke weg naar het centrum wat we niet doen. We gaan terug langs de fruitbomen, druivenstruiken , aspergesvelden, lavendelvelden en landbouwgronden.

Bij Robien is een picknick tafel waar we gaan eten. Ook is daar een keurige WC waar we gebruik van maken.

In Maubec hadden we op de heenweg een Aldi en Super U gezien, waar we bij de Super U wat boodschappen meenemen.

Dan het laatste stukje terug naar de CP. De luifel uit want het is warm voor de camper. De fietsen achterop onder zeil gezet want morgen vertrekken we van deze mooie plek. Alleen het nare is dat er heel veel zwarte vliegen zitten, ze steken niet maar wel hoogst irritant.

Dan aan de thee en als de klok van Lumière 5 slaat nemen we een wijntje.

Als wij aan een wijntje zitten belt oudste dochter om even bij te praten zodat we weer van alles op de hoogte zijn.

Ook nog even praten met onze nieuwe buren die met hun enorme camper uit het noorden van Frankrijk komen, bij Lille.  Zijn in het voorjaar in Nederland geweest en vonden het prachtig, leuke fietstochten gemaakt en ook heel veel mooie bloemen gezien!

Bep gaat om half zeven naar binnen om het eten te maken, ik ruim alles buiten op en ga ook naar binnen.

1. Diane Honingh:
    3 oktober 2022