Meppen

3 september 2021 - Meppen, Duitsland

Vrijdag 3 september

Gisteravond naar “De beste zangers” gekeken dat wij een leuk programma vinden waar je de achtergrond van de zangers/zangeressen en van de liedjes beter leert kennen.

Het was een hele heldere hemel met veel sterren toen we naar bed gingen.

Vanmorgen blauwe lucht met zon al was het nog wel een beetje mistig.

We hadden eergisteren besloten om eind volgende week weer thuis te zijn. De reis is voorspoediger verlopen als wij dachten en we hebben de fietsen niet mee dus zijn we aan de plaats gebonden.

Hier, bij de haven van Mehlsbergen is een prachtige plek, alleen zijn de winkels zo’n 5 km hier van verwijderd. Anders hadden we hier nog een paar dagen gebleven. Ook zijn hier veel fietspaden. Eerst drinken wij nog koffie voordat we om 10.35 vertrekken.

Eerst een stukje boerenweggetjes en dan komen we op de 214 die we gaan volgen. Maar bij Sullingen is de weg afgesloten en moeten wij de “Umleitung” volgen. Ook dit binnendoor met een grote vrachtwagen voor ons, dus rustig aan. We komen weer op de 214 en even verder gaan we boodschappen doen bij de Aldi. Als de voorraden weer zijn aangevuld gaan we weer verder.

Langs Diepholz en als we net over de A1 zijn gegaan, gaan we op een parkeerplaats eten.

Dit doen we rustig aan want we zijn bang dat als we naar de camping gaan, waar we naar toe rijden, die ook gesloten is tot 3 uur!

Dus na uitgebreid te hebben gegeten weer verder over Furstenau en daar op de 402 naar Meppen.

We zijn om 14.53 op de camping en inderdaad, Mittagruhe. Er staat net een caravan voor me en meteen komen er nog vier achter me staan. Dus staat de inrit vol!

Precies om 15.00 uur gaat de slagboom open en kunnen we doorrijden naar de receptie. (Regels zijn regels!)

Er waren twee stellen voor me om in te schrijven. Er mocht maar één stel naar binnen en moesten allerlei papieren invullen en ook hun vaccinatiebewijs laten zien.

Dit duurde nogal wat en toen het tweede stel en daarna ik. Ook papieren invullen, gele boekje en toen dat eindelijk voor elkaar was betalen en kregen we een nummer waar we moesten staan.

Wij daar naar toe en neergezet maar hoge bomen achter ons, op het zuiden, en dus geen satelliet ontvangst. Ik weer het eind terug lopen naar de receptie voor een andere plaats. Die gekregen en ook de camper weer geïnstalleerd maar ook hier kwam de schotel net niet boven de bomen uit.

Maar er is hier goed internet en kunnen we op de iPad TV kijken.

Maar toen we stonden was het al over vieren. Bep thee gezet en heerlijk in de zon opgedronken.

We treffen het wel want ook vandaag is het weer een heerlijke dag. Ook ons wijntje smaakt daar goed.

Bep gaat om 18.45 met het eten beginnen en als dat klaar is ga ik de stoelen opruimen en naar binnen. ‘S avonds koelt het snel af als de zon weg gaat. Het is nog een eind lopen om de vuilnis weg te brengen en ik maak nog een inspectieronde en zie dat het sanitair er keurig uit ziet.

1. Diane Honingh:
    4 september 2021
    Fijn hè dat het dan nog lekker weer is. Het ziet er ook naar uit dat hele week mooi blijft! Genieten dus.