Bad Gandersheim

26 juni 2019 - Bad Gandersheim, Duitsland

Woensdag 26 juni

Gisteravond naar het Nederland-Japan zitten kijken. Eerst buiten op de Ipad maar het werd klam buiten en dus de tweede helft binnen gezien. De ruststand was 1-1 maar in de tweede helft heeft Nederland geluk. Bal op de lat, goede redding keepster Nederland en nog een bal van de lijn gehaald. 5 min. voor tijd een schot op doel en een Japanse krijgt de bal tegen haar bovenarm, penalty! Deze gaat er in en Lucky Nederland gaar door naar de kwart finale.
Vanmorgen was het al weer warm al hebben wij geluk dat er een grote boom tegenover ons staat en die veel schaduw in de morgen brengt. Douchen met 50cent muntje en dat had ik niet bij me! Dus terug naar de camper en ook geen 50cent muntje te vinden. Dan eerst naar de receptie om te wisselen. Bep had geluk, had geen muntje nodig, die deed het gewoon. Toen ik eindelijk terug was had Bep de tafel al gedekt om te gaan eten!
We hadden al besloten als het zo warm zou blijven zouden we nog een dag hier blijven. Na de koffie ga in naar het stadje lopen, door het park. Bep gaat niet mee, vindt het te warm! Het is ongeveer een kwartiertje lopen en je komt langs die kuuroorden waar ook hotels bij zijn.
Mooie meertjes met ook fonteinen. Het stadje kenmerkt zich door veel vakwerkhuizen. Ook staat er in de midden een Stiftskirche, waar het in 852 allemaal mee begonnen is. Diverse branden en verbouwingen en restauraties doorstaan, staat hij daar op het Raadhuisplein. Maar je kunt er niet bijkomen want er is een tribune omheen gebouwd en er worden kindervoorstellingen gegeven. Maar nieuwsgierig als ik ben ga toch even kijken en een mevrouw zegt me dat ik geen foto's maken mag. Dus ik weer terug. Buiten in de schaduw zit een meisje dat bevangen is door de warmte want ze zijn bezig haar te koelen. Het is daar dan ook bijzonder warm en geen windje te bekennen. Nog meer schoolkinderen zitten achter de tribune te wapperen met hun programma's.
Ik het mooie stadje verder rond gelopen en dan terug door het park naar de camping. Vandaag maar rustig aan want het is wel erg warm! Na het eten ga ik op advies van dochter Diane even zwemmen in de vijver. Een natuurbad waar dik plastiek op de bodem ligt en je je hoofd boven water kunt houden. Erg afkoelen doe je niet want het is 26 graden denk ik! Voor de thee ga ik alvast afrekenen en als de thee op is gaan we aan een wijntje/biertje. Want de 5 is al bijna in de klok!
Er komt een beetje wind en dat is wel lekker. Bep gaat weer het eten maken en als ik de afwas heb gedaan gaan we de luifel indraaien en wat spulletjes opruimen om morgen weer een stapje dichter bij huis te komen.

1. Diane Honingh:
    26 juni 2019
    Toch een beetje afgekoeld dus. Sanne heeft vandaag in de gouwzee gezwommen! Was vast geen 26 graden.