Westerstede

20 april 2019 - Westerstede, Duitsland

Zaterdag 20 april

Ja, het is zo ver, we gaan weer op reis. Na wat voorbereidingen met mooi weer vertrokken wij tegen 9 uur van de Bijenven. De buren zwaaide ons uit en wenste ons een goede reis en behouden thuiskomst. Langs de dijk naar Monnickendam waar heel veel gele bloemen staan, een prachtgezicht. Deze keer dus noordwaarts, over Edam, Oosthuizen naar Hoorn waar we op de A7 kwamen. Langs deze weg wordt veel loodsen voor industrie gebouwd. Ook veel kassen en ook dan nog die vele windmolens. Maar ook bollenvelden wat een prachtig gezicht is. Bij de Stevin sluizen moesten we wachten want de brug was open. Over de afsluitdijk komen we in Friesland waar we veel koeien buiten zien lopen. Maar ganzen zie je hier niet en dat heeft met elkaar te maken want ganzen lusten ook gras! Via Bolsward naar Sneek en even voorbij het Aquaduct onder het Prinses Margrietkanaal gestopt voor de koffie. Prachtig weer, 20 gr, je zou zo de stoelen buiten kunnen zetten. Na de koffie door Groningen en op de Duitse grens aan die we om 12.10 passeerde. Ook Duitsland gansvrij (hebben geen paspoort) en het plan was om naar Bad Zwicherahn op de camperplaats te gaan staan. Weer wat anders want we hebben al een keer in Westerstede gestaan. Daar aangekomen stond een bord dat je eerst moest kijken of er wel plaats was. Bep op verkenning gestuurd en van de 50 beschikbare plaatsen was alles bezet! Dus via de nieuwe Tom Tom naar Westerstede 10 km terug. Ook deze man, het is een mannenstem, stuurt ons via boerenlandweggetjes naar Westerstede waar een camperplaats is voor 60 campers. Komen daar aan en er zijn nog twee plaatsen beschikbaar. Ja, en dat zijn natuurlijk niet de mooiste plaatsen. We staan nu onder de bomen en de schotel kan geen verbinding maken met de satelliet. We hadden 13.00 uur gepland om te eten en dat werd nu een dik half uur later. Na het eten even rondgekeken en samen het stadje ingelopen waar het erg rustig was. Dus terug en de stoelen er uit en lekker in de zon de Telegraaf gaan lezen. We waren de tijd vergeten (een dikke krant met bijlage's) dus geen tijd voor de thee! Wel voor het wijntje. Zo om kwart voor zes naar binnen want de zon gaat achter de bomen en het wordt frisser. Bep gaat om half 7 aan het eten beginnen. Als dat op is beraadslagen we wat te doen deze avond.

1. Tante Co:
    20 april 2019
    De 1e dag zit er op, en wat een mooi weer! En nu zitten jullie al in Duitsland. Dacht om 9 uur vanmorgen aan jullie, maar jullie waren mooi op tijd vertrokken. Morgenmiddag komt Gon mij halen voor de thee, en 2e Paasdag s'morgens komt Hennie Stam mij halen voor een auto rondje met een kopje koffie/thee met wat lekkers onderweg. Vind dat leuk en aardig dat ze aan mij denken. Morgen weer een goede reis.
    Groeten: tante Co
  2. Diane Honingh:
    20 april 2019
    Nou, jullie zijn gelijk aan je korte broek begonnen hoor!