Porqueres

24 april 2024 - Banyoles, Spanje

Woensdag 24 april

Gisteravond via de iPad TV gekeken vanwege de windvlagen.

Het leek wel wat af te zwakken maar toch maar niet geprobeerd. Het was wel helder en volle maan toen we naar bed gingen.

Om 4 uur vanmorgen weer windvlagen en niet zo zachtjes ook!

Dan weer stil en dan weer zo’n enorme windvlaag dus van slapen kwam niet veel meer van.

Wij er om half acht uitgegaan en geen wolkje te zien en volop zon maar wel fris.

Als we zitten te eten komt een Nederlander die weg wil maar de slagboom gaat niet open. Hij is voor het eerst op zo’n camperplaats en heeft er volgens mij tekort geld op gezet. Maar geen internet staat er op de paal dus wachten tot hij iemand bereiken kan. Ik kijk ook nog even maar kan niets voor die man doen! Om half 9 gaat de slagboom open voor hem.

Wij de camper klaarmaken voor de volgende etappe.

Gisteravond besloten dat we niet naar de kust gaan want waar we heen willen is vandaag windkracht 9 en wij zijn de wind zat! De hele winter al regen en wind gehad en nu even niet!

We vertrokken om 9 uur en geen last met de slagboom, maar eerst naar de bakker. Moeten keren en dan op Perpignan aan.

We hebben een tolbadge en die wilde ik even uitproberen. Dus een stuk van de tolweg genomen. Bij de tolpoort even spannend maar hij piepte en de slagboom ging open, het werkt! We reden om 9.35 Spanje binnen en het viel op dat er zoveel vrachtwagens op de weg waren. Er was nog wel veel wind maar de temperatuur was 13graden en dat was voor het eerst boven de 10 graden!

We drinken koffie even voor Girona en als dat op is gaan we verder en slaan we af naar Banyoles. We kwamen om 11.05 aan op de camping van Poqueres. Inschrijven met paspoort (altijd in Spanje) en een paar plaatsen om uit te kiezen toegewezen gekregen.

Wij daar naar toe gereden en de nummers klopte voor geen meter. Nog een keer kijken maar het klopte niet. Ik weer terug naar de receptie en inderdaad, ze hadden de plaatsen groter gemaakt en andere nummers gekregen.

Dus op een plaats gezet wat wel overeen kwam met de nummers. Er is dan al een uur verstreken voordat we gesetteld zijn.

Even een verkenningsronde op deze grote camping waar driekwart bestaat uit vaste plaatsen. Ook een beetje rommelig! Wij eten en het is heerlijk hier dus de stoelen buiten en wij genieten van de zon 🌞. De fietsen van de camper gehaald en ik een klein rondje fietsen. We zitten aan een meer dat je rond kan fietsen en dat gaan we morgen doen.

Ik kom bij een kerk, Esglesia Santa Maria de Porqueres. Een oude kerk uit 1182 en erg sober van binnen.

Dan fiets ik naar Banyoles en fiets zo naar de binnenstad , naar het Plaza Major, waar ze net de markt aan het opruimen zijn.

Verders zie ik niet zoveel bijzonders, maar misschien morgen wel. Ik fiets weer terug en zie Bep lekker in de zon zien breien. (Het is tenslotte woensdag en dat is de avond van de “sokkenstopclub”) Wij genieten van het mooie weer en ik wat schrijven en lezen.

Na de thee een wijntje op ons “terras” en om 6 uur gaan we naar binnen omdat de zon achter de bomen verdwijnt. Bep maakt weer eten en dat smaakt zoals altijd heerlijk.

Ik gooi de vuilnis weg en heb dan meteen m’n avondwandeling gehad!

1. Natascha:
    24 april 2024
    Wat heerlijk! Eindelijk mooi weer! Hier was het vandaag weer bedroefd. Morgen hebben B&A Koningsspelen, hopelijk dan wat beter weer. Fijne avond!
  2. Tom:
    25 april 2024
    Eindelijk kunnen jullie genieten van het mooie weer, super fijn! Wij gisteravond naar Ajax. Het was weer bedroevend... Hoe Bergwijn rood kreeg zal ik denk ik nooit begrijpen
  3. Diane Honingh:
    25 april 2024
    Ja… dat Ajax was niet leuk. En dan was ook nog het dak open, dus ijskoud. En van dat voetbal werd je alleen maar kouder. Bah!
    Hee pa, die helm maakt je wel knap. Uhhh, ik bedoel natuurlijk: nog knapper!

Jouw reactie