Rondje meer fietsen

25 april 2024 - Banyoles, Spanje

Donderdag 25 april

Gisteravond TV gekeken en op tijd naar bed, wat slaap inhalen van de vorige nacht.

Vanmorgen als we wakker worden schijnt de zon maar later komt er wat bewolking.

Na wat opruimen en de fietsen klaarzetten gaan we eerst koffie drinken. Dan op de fiets het meer, Estony de Banyoles, rond. We hebben wel wat warms aan want het is nog best fris op de fiets. Langs het kerkje en zo op Banyoles aan. We rijden naar het Plaza Major en daar is ook een bakker waar we brood mee nemen. Het Plaza Major heeft 40 Arcades en daar is al 900 jaar markt. Ook is er een kerkje uit de 10e eeuw en het Museum van oudheden. (Alle twee nog op slot) De omgeving hier was al heel lang geleden bewoond. Bij Archeologische opgravingen in 1990 vond men een neolithische nederzetting van 7200 jaar geleden. Er is een klein openluchtmuseum waar reproducties staan van de hutten uit die tijd en hoe het leven toen was. Ook hier even verder is in 1932 bij een opgraving een Romeinse en Visgotische stad ontdekt en die stad heette, Vlauba.

5 km hier vandaan, ten noorden van Banyoles zijn prehistorische grotten waar ook bewoning is geweest.

Maar wij rijden verder en zien dat sommige mensen vakantiewoningen, niet aan de rand maar in het meer hebben staan. Dan het rondje afmaken en op de camper aan. Bep gaat naar binnen en ik maak nog een fietstochtje in de hoop wat leuks tegen te komen! Ik kom wel in een dorpje maar weinig interessants te zien en ga weer terug omdat ik anders bang ben om te verdwalen en dat wil ik mijn Bep niet aandoen. Als ik terug ben is de tafel gedekt en gaan we eten. Na eten zetten we samen de fietsen achterop ( je wordt ouder papa!) Bep gaat douchen en denkt dat de douche van Kärcher is, zo’n harde straal! Ik het zeil over de fietsen en ook douchen.

Dan bellen we met oudste dochter Diane om hun een goede reis en mooie vakantie te wensen. Met man en zoon naar de Canarische Eilanden. Ze gaan ook de zon opzoeken, thuis laat hij het afweten!

Dan gaan we buiten zitten want het is weer heerlijk weer geworden. Wel je trui nog aanhouden, gisteren was het warmer.

Ook drinken we thee buiten maar als we aan het wijntje toe zijn gaan we die binnen opdrinken. Bep maakt weer het eten en als ik m’n avondwandeling gemaakt heb is Bep ook bijna klaar met de afwas.

1. Diane Honingh:
    26 april 2024
    Ma wordt ook al zo knap met zo’n helm, sorry: nog knapper.
  2. Tom:
    26 april 2024
    Wij nu bij het zwembad, soms bewolking maar is wel prima. Als de zon doorkomt enorm heet!

Jouw reactie