Höxster

26 juni 2020 - Höxter, Duitsland

Vrijdag 26 juni

Gisteravond nog tot laat buiten gezeten en daarna nog binnen een spel Scrabbel gedaan dat ik nipt verloor. Daarna nog nieuws en weer want anders is er niet zoveel op de TV.
Vanmorgen weer prachtig weer, strak blauwe lucht en al snel warm!
De plannen waren eigenlijk om hier vandaag te vertrekken maar het wordt vandaag een warme dag en om dan een tijd in de camper te zitten is zonde, dus morgen maar want dan wordt het weer een stuk minder.
De fietsen weer rijklaar gemaakt en na de koffie vertrokken. Nu de andere kant op, stroomopwaarts langs de Weser. We kwamen langs het Slot Fürstenberg dat bovenop een berg ligt. Het is niet zo spectaculair dus hebben wij de klim niet gedaan maar zijn door gereden al zaten er wel behoorlijke beklimmingen in! Bij Wehrden is een pontje en daar kan je overvaren naar de andere kant en dan zo weer terug. Maar wij, bikkels, zijn doorgefietst en kwamen in Meinbrexen waar we op een bankje in de schaduw wat hebben gedronken. Onderweg veel kersenbomen maar daar weten de vogels wel raad mee! Dan verder naar Lauenförde waar een brug is. Ook deze brug is afgesloten voor verkeer maar gelukkig konden wij er wel over met de fiets. Daar ligt Beverungen, een mooi plaatsje, en daar hebben we het fietspad weer opgezocht maar nu stroomafwaarts. Op een mooi plekje, onder een kersenboom met nog kleine kersjes, stond een bankje met een mooi uitzicht en daar hebben wij de meegebrachte lunch genuttigd. Lekker even in de schaduw gezeten en dan weer verder. Langs Blankenau en Wehder zo weer op Höxter aan. Daar meteen doorgereden naar de REWE, een supermarkt. Boodschappen gedaan en terug naar de camper. Bep de boodschappen opgeruimd en ik de luifel uitgedraaid. Ook de fietsen meteen weer achterop gezet. Het is warm vandaag maar wij staan erg gunstig met de zon in de rug en in de schaduw van de camper en luifel.
Piet Bos heeft toch ook weer een verslag gemaakt al komen ze niet verder dan de Friese wateren en misschien de Wadden. Ook voor hun een vreemd jaar en niet de plannen kunnen uitvoeren die je eind 2019 bedacht had. Maar ook zij maken het er beste van en genieten ook, al is het met Corona hindernissen.
We maken er een rustige middag van omdat het erg warm is, met eerst een bakkie thee en daarna een biertje en een wijntje. Ook gaat het avondeten op tropenrooster en dat wordt pas als de zon achter de boom is verdwenen!