Naar Haarle

25 mei 2021 - Hellendoorn, Nederland

Dinsdag 25 mei

We zijn 10 dagen thuis geweest en hebben in die tijd diverse zaken geregeld. Kapper, dokter en ook alle twee de tweede vaccinatie gekregen.

Ook in die tijd nog mijn verjaardag gevierd en alle kinderen en kleinkinderen weer gezien.

Pinksteren was rustig en nat en veel te koud. We hebben wel de camper ingepakt en zijn. vanmorgen vertrokken om 9.20. Uitgezwaaid door Liz en Florence omdat de overigen op vakantie waren. Via Monnickendam naar de ring en dan rijden we de A1 af. Bij parkeerplaats De Slaag gestopt en daar koffie gedronken. Onderweg weinig koeien gezien en er is ook nog weinig gemaaid, te koud en vooral te nat. De temperatuur komt onderweg niet boven de 11 graden! Het verkeer op de weg viel mee, weinig oponthoud. Slechts één bui gehad! Over de hoge Veluwe en over de IJssel, langs Deventer en dan gaan we de snelweg af en komen op de N 332. Binnendoor naar Haarle dat in Overijssel ligt. We kwamen om 11.45 op de camperplaats aan en er was plaats genoeg. Zelf plaatsje uitzoeken en even goed uitkijken want het had hier ook geregend.

De boel geïnstalleerd en dan rustig de krant lezen die we vanmorgen mee genomen hadden.

Eten en er volgde diverse buien zodat we in de camper bleven. Tussen de buien door wel even rond gekeken en de boer gesproken waar deze camperplaats van is. Hij was veeboer met melkkoeien maar is overgestapt op het opfokken van pinken en heeft deze camperplaats van 25 plaatsen er bij. Haarle valt onder de gemeente Hellendoorn en heeft 2200 inwoners. Zo’n 30 jaar geleden kwamen er hier SVR campings, die vooral bij boeren waren. Toen hebben ze de vergunningen wat aangepast. Je hoeft hier dus geen vergunning te hebben tot 25 eenheden, caravan’s of campers. Maar je moet wel aan een paar voorwaarden voldoen om een minicamping of camperplaats te beginnen. Het was de gemeente Hellendoorn ingefluisterd dat het ook wel een voordeel zou kunnen zijn voor de middenstand en dat hebben ze hun gerealiseerd en dus de vergunningen vereenvoudigd. Wij spelen een spel Scrabbel want erop uit gaan is geen optie vandaag. Wel de fietsen er af gehaald maar onder het zeil gezet, zien morgen wel.

Na het eten gooi ik de vuilnis weg en kijk nog bij het mooie sanitair. Toen wij kwamen waren we no 8 en nu staan er 17!