Regen!

27 mei 2021 - Hellendoorn, Nederland

Donderdag 27 mei

Gisteravond begon het dus na het eten te regenen en dat is de hele nacht zo doorgegaan en ook vanmorgen regent het nog. Wel de voetbalwedstrijd Villarreal- Manchester United gekeken. Het werd een latertje want na de reguliere speeltijd was het 1-1 en dat bleef het ook in de verlenging. Dus strafschoppen moesten de beslissing geven. Ook dit leek onbeslist te worden, maar de laatste penalty, de 22 ste, werd door de collega keeper van De Gea, Rulli, gestopt zodat Villarreal de cup van de Europa League wonnen.  Vanmorgen moet de kachel weer even aan want het is 13 graden in de camper. Het werd een rustige ochtend met wat lezen en koffie drinken want het regent nog steeds! Half één is het droog en ga ik even wat klusjes doen bij de camper. De zon komt zowaar door en veel blauw in de lucht. Na een uurtje betrekt de lucht weer en hebben ze nog wat regen over! Vanmorgen diverse campers vertrokken maar de meeste plaatsen worden toch weer bezet. We hadden nog wel plannen voor vanmiddag maar de ene bui lost de andere af en gaan we maar twee potjes scrabbelen. Het wordt gelijk dus Bep behoud haar voorsprong van twee punten. Na de thee wordt het weer droog en ga ik even een rondje lopen. Ook de zon komt tevoorschijn en is het meteen lekker. Grote plassen en ook het gras is drassig. Ik denk dat het grondwaterpeil nu op orde is en kan van mij een droge periode aanbreken! De vooruitzichten zijn goed dus heb ik al een paar fietsroutes klaar liggen!

Het lokaal waar de melktank stond is nu een afwasplaats geworden en ook is daar een wasmachine en droger aanwezig. Nieuwe buren gekregen maar nog niet gesproken. Het wijntje smaakt binnen ook lekker en als Bep achter haar driepitter gaat staan maak ik dit verhaaltje. Weinig foto’s vandaag want niet veel buiten geweest.

Na het eten nog een praatje gemaakt met de buurman rechts, en die zit normaal een paar maanden in Portugal maar is nu ook Nederland aan het verkennen.

1. Diane Honingh:
    28 mei 2021
    Vandaag (vrijdag) was de eerste dag van de zomer wat mij betreft! En die duurt tot 24 december. Het is lang genoeg koud en nat geweest!