Fietsen

24 juni 2024 - Thiel-sur-Acolin, Frankrijk

Maandag 24 juni

Gisteravond voetballen gekeken en de beide wedstrijden werd in de extra tijd beslist. Duitsland in de extra tijd 1-1 tegen Zwitserland en Hongarije in de 10e minuut van de extra tijd 1-0 tegen Schotland dat dus nu naar huis kan.

Vanmorgen mooi weer, mooie blauwe lucht en als ik gewassen ben ga ik brood halen bij de Proxy. De bakker is vandaag dicht en daarom verkoopt de kleine supermarkt deze dag brood.

Bep stopt nog wat was in de wasemmer en ik maak de fietsen in orde. We gaan eerst koffie drinken en daarna pakken we de fiets en gaan een stuk fietsen naar Dompierre sur Besbre. Helemaal binnendoor over boerenweggetjes waar we enkel vee zien en geen landbouw. We komen langs Le Pal Savanna, dat is een 55HA groot pretpark met lodges en dieren uit Afrika. Komen ook nog voor een Route Barré en moeten een stukje omrijden maar zien de groene bordjes en die volgen we en komen bij de kerk van Dompierre uit. Église Saint Joseph is van 1870 en de deur is los dus gaan we naar binnen. Heel eenvoudig weinig bijzondere dingen. We lopen de winkelstraat door waar veel winkels gesloten zijn (maandag). Lopen naar de rivier de Besbre en zien dat er kermis is in de stad. We lopen terug en gaan nog even de Super U binnen voor belegde broodjes en nog wat boodschapjes. Dan lopen we weer naar de fietsen en gaan over de Via Verde, een oude spoorlijn tot geasfalteerd fietspad omgetoverd! Daar staan bankjes en we parkeren de fietsen en eten het gekochte brood op. We nemen een andere weg terug en het is altijd spannend of je weer goed uitkomt. Maar we kwamen bij het pretpark uit en dan wijst de weg vanzelf. Als we terug zijn Bep wassen en ik zorgde voor het watertransport!

Als de was hangt fiets ik nog een rondje door het dorp en ga naar het sportpark waar een voetbalveld ligt, tennis en basketbalveld. Ik denk dat ook het dorpshuis er staat maar dat kon ik niet goed zien.

Luifel uit en dan even relaxen, Bep lezen en ik schrijven. We drinken thee en de dag vliegt om! We nemen een wijntje en de camperplaats loopt weer aardig vol. Als het half zeven is gaat Bep weer wat lekkers koken.

Vandaag weer een heerlijke dag!

1. Diane Honingh:
    24 juni 2024
    In de zweefmolen gezeten?
  2. Tom:
    26 juni 2024
    Ik vind in Frankrijk de Super U altijd een hele ervaring. Ff door een enorme supermarkt wandelen 😄

Jouw reactie